Temat stosowania technik wizualnych w zarządzaniu nie jest tematem nowym.

Nadal jednak zdarza się, że jest obszarem nie do końca dobrze wdrożonym lub wręcz narzuconym w organizacji. Wówczas wykorzystanie zarówno przeróżnych metod – tablic czy tzw dashboard’ów oraz zalecanych codziennych spotkań przy tych tablicach spotyka się z krytyką lub odrzuceniem. Istnieją sytuacje gdy dane na takiej tablicy sa rozbudowane do tego stopnia, iż większość zespołu już sama nie wie co jest ważne, a skupia się jedynie na dostarczeniu raportów. Nie wspominając o osobach postronnych, które patrząc na zebrane tam wykresy i tabelki są przytłoczone ich ilością.

Dla takich działów i zespołow proponuję szkolenie dotyczące techniki zarządzania wizualnego (tzw Visual Management).

Sama metoda została pierwotnie opracowana i wdrożona w Toyocie , a następnie przeniesione na grunt wielu organizacji usługowych i produkcyjnych. Pozwalając na takie przedstawienie celów organizacji i ich tłumaczenie na poszczególne zespoły, które daje pracownikom przejrzysty i klarowny obraz oczekiwań oraz tego na jakim poziomie te oczekiwania są spełnione.

Zazwyczaj szefowie zespołów, którzy po fazie negacji i wahania nabrali przekonania i wprawy w prowadzeniu codziennych spotkań zauważyli i potwierdzają widoczną poprawę zaangażowanie zespołów.  Co przekłada się nie tylko na lepsze wyniki pracy, ale także pozytywną współprace wewnątrz zespołu, szybsze rozwiązywanie problemów i adresowanie sytuacji kryzysowych, a następnie dało dobre wyniki zaangażowania pracowników. Poprawa taka jest mierzalna w organizacjach przeprowadzających ankiety pracownicze.

Szkolenie dla organizacji trwa 8 godzin i zawiera

  1. Omówienie technik wizualnych, standardów, metryk, tablic. Pomaga dopasować poszczególne techniki do odpowiednich scenariuszy zawodowych czy specyfiki dostarczanych usług.
  2. Ćwiczenia w budowaniu tablic zespołu z wykorzystaniem kluczowych wskaźników
  3. Praktykę z prowadzenia codziennych spotkań – tak aby były skondensowane w treści, ciekawe dla zespołu i obejmowały wszystkie istotne elementy
  4. Informację zwrotną dla osób prezentujących dane – w celu dalszego doskonalenia się w sztuce dobrego przekazywania informacji i zaangażowania grupy

Po szkoleniu uzyskamy – motywację do zastosowania technik, wiedzę jakie elementy są istotne, a także poprawe umiejętność zaprezentowania danych..

Zadajmy sobie pytanie: Tablica mojego zespołu – czy to uciążliwy obowiązek czy możliwość budowania zespołu i dostarczania satysfakcji z wykonanych zadań?

Jeżeli w Twojej sytuacji to uciążliwy obowiązek – zadzwoń – porozmawiamy jak można to zmienić. Szkolenie to nie jest jedyne rozwiazanie.

Potrzebujesz dowiedzieć się więcej – przeglądaj prezentację na SlideShare

Metody wizualne w zarządzaniu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *