Konferencja Lean w Krakowie organizowana przez SPIN (Service Process Improvement Network) odbyła się już po raz trzeci – tym razem gościnnie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zapisałam się już w połowie stycznia i z niecierpliwością oczekiwałam na koniec lutego.

Czy moje oczekiwania co do konferencji zostały spełnione? Mogę potwierdzić, że kilka z poruszanych tam tematów bardzo mnie zaciekawiły – a co więcej jeden z nich dotyczył usprawnień i LEAN, a  drugi wręcz przeciwnie – był raczej bliski moim ostatnim wyborom życiowym.

Ale zacznijmy od usprawnień  czyli tematu:

Robotyzacja Procesów: czym jest RPA i jak zacząć „robotyzować” –prowadzący  Dominik Jaskulski.

Bardzo byłam zainteresowana tematem robotyzacji w procesach dla centrów usług wspólnych -podczas warsztatu w szczegółach dowiedziałam się o kilku scenariuszach wprowadzania robotyzacji, o możliwości pójścia w zatrudnianie firm konsultingowych i wybór drogich aplikacji, ale że jest również możliwość wybrania bardziej konkurencyjnej cenowo na rynku aplikacji, której można samodzielnie się nauczyć i zastosować do robotyzacji procesów.

Bardzo fajnie opisany został przykład automatyzacji generowania faktur dla lotów z komplikacjami – pokazane demo działania robota , opisane zasady budowania aplikacji, plusy i benefity z tego płynące, specyfika procesów, które można robotyzować. Wielką zaletą było to, że Dominik pracował równocześnie nad tym projektem więc znał wiele jego szczegółów i potrafil odpowiedzieć na każde pytanie.

Jako ciąg dalszy tego tematu – podczas Open Space prowadziliśmy dyskusję nad zarządzaniem zmianą w sytuacji gdy organizacja idzie w kierunku robotyzacji. Jakie mogą wystąpić emocje, jak nimi zarządzić, jak zyskać poparcie zespołów i jak zbudować wizję organizacji po wdrożeniu.

W przyszłym roku też się chętnie wybiorę.

 

Konferencja LEAN 23-24 luty 2017
Tagi:        

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *